torsdag 6 juni 2013

En dag på Östra - barnakuten...

...kan man råka ut för när ens barn ramlar ner från en klättertällning och landar på sin arm. Efter fyra timmars väntan gick allt plötsligt väldigt fort och plötsligt stod man utanför sjukhuset en sval försommarkväll med ett gipsat barn som storögt pekar på tre unga män som går förbi och säger på tok för högt "- Mamma, titta tre negrer!" Det mest spännande den dagen efter att ha tittat på röntgenbilder av mellanbarnets arm med en liten spricka i. 

6 kommentarer:

  1. Vet hur det är, båda mina har ju brutit armen. Och när jag var liten utbrast jag: "titta mormor, en apa!" när vi mötte en mörkhyad person i parken. Något hon återberättar VARJE gång vi ses....

    Krya på mellanbarnet! (Fast det är väl full fart som vanligt antar jag?)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det där med lugn och ro är ju inte mina barns grej riktigt, ingen av dem :) Det har blivit en hel del dataspel och lite film, men benen måste ju ha sitt sprallande emellanåt och då flänger liksom armarna omkring som bara den.

      Radera
  2. HAHAHA.. Fyfan va barn är underbara :D
    Skönt att det gick snabbt och bra när ni väl fick komma in!

    Kram på er alla!!!

    SvaraRadera
  3. Helena Jonsson9 juni 2013 kl. 10:32

    Isch stackarn.
    Det där N-ordet, det får inte förekomma hemma hos oss just so you know. För mig är det ett jättehemskt ord som har en oerhört negativ betydelse.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nä, jag VET och jag blev jätteförvånad att han sa så för vi använder inte det hemma heller. Jag hade dock en lång utläggning för honom om att man inte får använda det ordet och pratade om vad man kunde säga istället etc. Det blev en liten historielektion som han tyckte var spännande och intressant, men som han förmodligen inte lärde sig överdrivet mycket av och nästa gång han ser en mörkhyad person är det troligtvis samma ord igen och samma förklaring från min sida...tills det gått in. :)

      Radera
  4. De snappar upp så mycket skit i skolan osv så det lär komma fler ord du inte visste att han kunde inom kort.. :P Men bra att du drog en liten historialektion för honom iaf. :)

    SvaraRadera