söndag 28 september 2014

Hur hinner alla?


Jag har verkligen försökt att kämpa och slita vardagarna igenom med tvätt, disk och städ (och min man sliter lika mycket) för att jag inbillar mig att man kanska kan vara lite ledig under helgen och göra roligare saker, men det går inget vidare... Denna helgen åkte yngstingen dessutom på en ny förkylning, vilket innebär ytterligare ett moment att tänka på med snytande cirka varannan sekund mitt i allt tvätt å röj. Fast jag ska inte klaga, för denna söndag morgon gick vi upp till ett nystädat hus med svabbade golv och nästan tomma ytor på de flesta bänkar och bord - så underbart! Jag hann dessutom teckna en teckning och ska VAB:a imorgon, alltså inte stressa iväg till en lång arbetsdag (även om jag verkligen gillar mitt arbete och arbetsplats!). Nu är man ganska lugn, men lite trött och Kris Kristoffersons lugna låtar i bakgrunden blandat med ljud från dagens andra diskmaskin som står brummar. Ute blåser det i trädens grenar med gulnande löv och barnen äter chokladflingor. Livet är helt okej, men jag undrar ändå hur alla hinner med alla sysslor och om andra människor hinner sitta och ta det lugnt, läsa böcker och annat? Lite tips har jag fått från andra bloggar, exempelvis underbara Claras och Olga Rönnberg, och jag får nog klura på det där med prioriteringarna samt schemalägga träning och roliga aktiviteter så att det verkligen blir av. Det är hög tid att STYRA sitt liv istället för att flyta med. Fortsättning följer :-)

2 kommentarer:

  1. Riktigt schysst bild :D Moster M brukar lägga upp riktigt snygga tecknade bilder också. Ni har ju helt olika stil men så klockrena båda två. :) Helt klart, styr upp det!!!
    Längtar efter fortsättningen :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack :-) idag är jag som vanligt trött och då är den där känslan av jävlar-anamma som bortblåst, men jag ska ta en kopp starkt kaffe och göra ett ryck nu. Kram!

      Radera