onsdag 4 december 2013

Julkänsla?


Trots att det står tomtar runt öppna spisen, hänger en stjärna i köksfönstret och resten av rummen har ljusstakar och lite pynt tycker jag att det milda höstvädret (det är ju faktiskt december och vinter nu) hindrar den där riktiga julkänslan att komma fram. Vår lille tomtenisse/pepparkaksgubbe här hemma gör dock sitt yttersta för att framkalla alla tankar på julen och var helt sprudlande lycklig när de stora jul-lådorna plockades ner från vinden. Skönt att allt gick så snabbt att få upp, aldrig tror jag att jag fått så mycket hjälp att fixa något. Under tiden som jag satt upp stjärnan och lite annat som skulle hängas högt hade nissen hängt upp julstrumpor och i princip spridit ut allt som fanns i lådorna runt om i huset, jättesnällt och jättefint (trots att många saker hamnade på lite annorlunda ställen). Nu har vi till exempel en ljusstake på sänggaveln istället för i fönstret (där var det för trångt med alla blomkrukor).

3 kommentarer:

  1. Håller helt med dig. Själv har jag inte fått upp allt än. Är väl för att det känns lite felplacerat nu. Men men ingen är mer nöjd med vädret än mig :D Kraaaamar...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu när det äntligen är lite vitt ute måste du väl ändå medge att det lyser upp lite och äntligen sätter igång känslan av pirrig jul! Nu för tiden är det inte riktigt så pirrigt, men jag kan tycka att barnens förväntningar och funderingar smittar av sig. Jag är ju såklart nyfiken på vad de ska tycka om sina julklappar och det är pirrigt så det räcker. I år hoppas jag som vanligt att det inte blir så många julklappar utan några få till varje barn som är mycket uppskattade istället (men det hoppas man varje år och står ändå till knäna i julklappar varje julafton).

      Radera
    2. Här har det bara skapat problem, speciellt då det vägrar ploga i den här hålan!! Härligt. Ja det är ju givandet av paket som är det bästa. Nu börjar inköpen gå mot sitt slut. :)

      Radera