fredag 17 maj 2013

Den bästa tiden!


När lilla bebisen sover gott i vagnen, mellanbarnet får en liten stunds dataspel, äldsta barnet inte kommit hem från skolan än, en tvätt fladdrar i vinden, jag sitter med fötterna högt under ett parasoll på altanen, solen skiner och fåglarna kvittrar, det är över 20 grader i skuggan, det fläktar lagom mycket, det är fredag, benen är nyrakade och det är ännu så tidigt på sommarsäsongen att gräset inte sprutar upp ur marken och det är vildvuxen sly över halva tomten och luften är full av mer eller mindre otrevliga insekter som inte låter en vara ifred....då är det den bästa tiden i livet...eller åtminstone en av dem! Kort och gott, tillfällen att bara sitta i lugn och ro för att njuta är de bästa stunderna i livet (tycker jag just nu mitt i en småbarnsperiod). Förmodligen kommer jag att tycka annorlunda framöver, men just precis nu är det ändå den bästa tiden! 

2 kommentarer:

  1. Hejje!

    Härligt att du får 2 minuter egen tid. :D Tycker också det är helt underbart och sitta ute och bara njuuuta.
    Men mitt gräs har då skjutit i höjden iaf =/ Mååååste grävas bort NU eller gärna redan igår :P

    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha...gräs. Här har vi numera en äng som mest består av maskrosor...snart går det till knäna. Sladden räckte inte heller hela vägen ner så en del är klippt lite här och där med en gräns i en vid båge där man kan se att sladden inte räckt. Tyvärr är det gräset som vi hunnit klippa nästan lika högt som det andra, eftersom det växer overkligt fort! :o

      Radera