fredag 8 februari 2013

Vad är det som händer med tiden i livet?


Idag är det fredag och jag är som vanligt hemma med de små godingarna, medan snön yr stillsamt utanför husknuten. Jag är alltså LEDIG på fredagar...men inte hinner man tänka, blogga, maila eller göra något annat som är betydligt roligare än städ och tvätt. Nu låter jag gnällig - jag vet - men hur får man ihop tiden i sitt liv för att få allt att runt? Det finns så många "måsten", som inte överensstämmer med ens vilja eller motivation och idag valde jag just nu att skita i tråk-städandes för en stund och skicka in ett inlägg. När den yngsta plutten sover ska jag försöka ta tid till myspys med mellan-glinet. Den senaste tiden har jag fått en hel del hintar från de stora barnen att de behöver mer tid och uppmärksamhet från sin mamma och då behöver det prioriteras framför allt annat (oavsett hur stort tvätt- och diskberget är). På måndag börjar mitt allra första hela lov på en hel vecka som jag får betald ledighet, vilket känns underbart!

1 kommentar:

  1. Åh, vad roligt det var att ses igår! Även om det som vanligt var alldeles för kort!
    Hoppas du får lite mer tid framöver, eller att du lyckas prioritera om lite, om det ens är möjligt? Torsdagsteman har startat igen, om du skulle behöva inspiration, men det är väl sällan det som är problemat va?
    Många kramar

    SvaraRadera