lördag 3 augusti 2013

Legoland och barnböcker!


Här händer allt och inget. Vi tar dagarna som de kommer nu när även maken har semester och hela familjen är jätteledig! Första ledigheten tillsammans tillbringade vi i Danmark, bland annat på Legoland och sen vi kom hem har vi badat, hoppat studsmatta och lekt samt röjt här hemma. Vanligtvis brukar det vara en del projekt här hemma när maken är "ledig" och man jobbar mer än någonsin, men än så länge har vi faktiskt haft ett ovanligt lugnt tempo. Det har även varit en del grillkvällar med släktingar där vi suttit ute och bara njutit av god mat och den ljuvliga sommaren! Sist men inte minst har jag äntligen påbörjat barnboken om mellanbarnet. Redan när första barnet var nyfödd för tio år sen skrev jag min första barnbok som handlade om mig och min man när vi träffades och hur vårt första barn valde att bli vårt samt första tiden tillsammans med honom. Tanken var såklart att den skulle bli en riktig bok och inte bara en hög med papper. När nästa barn kom skulle jag skriva en liknande bok för honom och nu har vi ju ett tredje barn som självklart även hon ska få sin egen bok i framtiden. Andra barnets bok är alltså påbörjad, men långt ifrån klar och om skrivandet fortsätter i samma linje som den börjat på denna bok så blir den på tok för lång...första boken är väldigt kort och koncis fast innehållsrik. Barnböcker passar sällan så bra ihop med för mycket text, men hur får man till en kortare text när man har så mycket roligt och spännande man vill få med? Än så länge har skrivandet gått otroligt bra och bara flyter på tills man tvingas avbryta för ätande, blöjbyte eller nåt annat. Jag skriver inte varje dag och hela tiden, men det blir några handskrivna sider emellanåt - så underbart roligt med kreativt arbete...ÄNTLIGEN!!! Det är ju verkligen så också att ju mer kreativ man är desto mer kreativitet får man, nya idéer och fantasier dyker ständigt upp och man vill aldrig sluta. Jag njuter så länge det varar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar