fredag 14 juni 2013

Slipp blodiga fingrar!

De få gånger jag river potatis på rivjärnet hemma slutar det antingen med blodiga fingrar eller trasiga naglar, eller både och. Jag brukar vara svettig och vansinnig över idiotin i allt detta och KAN bara inte riva något långsamt och försiktigt (se tidigare inlägg om mitt mycket begränsade tålamod). Idag kände jag för potatisgratäng och kom på att jag fått "potatisvantar" av svärmor som egentligen är till att skrubba potatis med men som fungerade ypperligt till att riva potatis utan att händerna skadades det minsta och dessutom hade jag bra grepp hela tiden utan att slinta. Fort som fasen gick det också - härligt! Till potatisgratängen blir det fylld fläskfilé i folie (fylld med framförallt vitlök) som man också slänger in i ugnen ungefär en timme och kan under tiden fortsätta riva runt bland tvätt, ouppackade väskor, TV-spel, böcker, teckningar, tidningar och PRESENTER. Jag visar mina presenter i nästa inlägg. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar