fredag 10 juli 2015

Fortsättningen...

Den äldste klippte nyss gräset, mellanbarnet hoppar på nya studsmattan och lilla E letar efter mogna jordgubbar. Sommarlovet är i full gång och det är inte riktigt så rörigt, stressigt och förvirrat längre. Nu består I-landsproblemen mest av vad vi ska äta till frukost, lunch, middag och kvällsmat när alla är konstant lediga och gillar olika saker...andra problem är vilka kompisar som är lediga och kan leka samt vilken badplats man ska åka till när det är badväder. Livet är med andra ord ganska underbart! Igår fick jag besked om att jag kommit in på högskolekursen till hösten så när skolan startar blir det 70% arbete och 50% distansstudier. Efter frukosten idag åkte lilla E och jag till MAXI och storhandlade värre än vi någonsin tidigare gjort...hemma var det banne mig nästan helt tomt så att det fick bli knäckebröd till frukost, men vi fyllde bilen med skafferivaror, frysvaror och allt annat man kan tänka sig behöva hemma för att kunna äta och tvätta sig m.m. En stor del av den röra som samlat sig i husets olika rum under det senaste året har börjat skingras och man vill ju aldrig att det ska byggas upp igen!!! Innan terminen startar vore det fantastiskt (och nödvändigt) att ha ett FUNGERANDE system (istället för att bygga högar) för alla papper och annat som väller in i huset vecka efter vecka. Lyckas jag med det skulle jag ju faktiskt kunna vara LEDIG tillsammans med familjen när jag inte jobbar. Nu har jag haft kaffepaus men får hugga tag i uppackningen av alla varor :-) 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar